Sunday, September 5, 2010

Legg ikke hendene for raskt på andre




Vær ikke for snar til å legge hendene på noen, og bli ikke medskyldig i andres synder. Hold deg selv ren. 1.Timoteus 5:22

Da Paulus skrev til Timoteus, sa han: "Være ikke for snar til å legge hendene på noen..." Hvis du leser hele verset i sammenheng, ser du at Paulus ikke snakker om å legge hendene på noen for å skade personen; han snakker om det å legge hendene på noen generelt. Han instruerer Timoteus til ikke å være for snar til å legge hendene på folk og be for dem. Jeg tror det er viktig at folk er klare til å motta når hender blir lagt på dem.
Jeg husker en kvinne som kom med datteren sin til meg for at hun skulle bli helbredet. Hun skulle gjennom en stor operasjon, og kvinnen ville at jeg skulle be for henne. Før moren sa noe som helst, visste jeg på innsiden at datteren ikke trodde på helbredelse og var blitt med bare for å tekkes moren. Jeg sa til dem:" La oss sette oss ned og snakke litt sammen først."
"Å, nei," sa moren , "jeg fortalte deg allerede at jeg sto opp tidlig i dag og kjørte trettifem mil. Når du har lagt hendene på datteren min og bedt, tar jeg hennemed hjem. Jeg vil komme hjem før gudstjenesten i kveld"
"vel, jeg vil ikke være verken ussel eller slem imot dere," sa jeg. "Men hvis det er slik der er, hvorfor tar du henne ikke bare inn i bilen og kjører hjem. Datteren din tror ikke på guddommelig helbredelse, så det er egentlig ikke noe vits i at jeg ber for henne under de rådende omstendighetene."
Kvinnen så forskrekket på meg og sa: " Vel, hvis det er sånn du føler for det ." Jeg fortalte henne at det ikke hadde noe som helst med hvordan jeg følte for det, men jeg visste det ikke var hjelp i å be for datteren hennes under slike omstendigheter. De satt seg ned for å snakke med meg.

Jeg tror på guddommelig helbredelse og er klar til å ta imot når hender blir lagt på meg. Derfor vil ingen være for snar til å legge hender på meg, for jeg er alltid klar til å ta imot fra Gud.


Uttdrag fra Kenneth e. hagin sin bok: Helseføde

No comments: