Friday, September 3, 2010

Grunnlaget for helbredelse





Slik skulle det bli oppfylt som er talt ved
profeten Jesaja: Han tok bort våre plager og bar våre sykdommer. Matteus 8:17
Vår tro er ikke grunnlagt på det mennesket sier, men på det Gud sier.
I Jesaja 53:4-5, Matteus 8:17 og 1. Peter 2:24 sier Gud at det er Hans vilje at vi skal være friske.
Så sett ikke spørsmålstegn ved hvorvidt helbredelse er Guds vilje.
Jeg har sett det igjen og igjen når jeg har hatt med mennesker å gjøre at svært mange er opphengt i dette spørsmålet om det er Guds vilje eller ikke å helbrede dem. Og selv om de søker helbredelse og ønsker å bli helbredet, er de ikke sikre på om det er Guds vilje.
Noen lurer i bakhodet på dem, noe som sannsynligvis ble plassert der av religiøs forkynnelse. Selv om de kanskje har sett at andre har mottatt helbredelse, er de fremdeles usikre på om helbredelse er for dem.
Og naturligvis vil djevelen gjøre sitt ytterste for å snakke dem ut av helbredelse.
Hvis han kan få dem til å lytte til ham, kan han stjele Guds velsignelse fra dem.
Ut ifra min erfaring fra mer enn sekstifem års virke med mennesker, har jeg funnet ut at dette er ett av de viktigste poengene folk trenger å bli klar over.
De må forstå at helbredelse er Guds vilje. Jeg har sett det om og om igjen. Så snart folk begynner å tro at det er Guds vilje å helbrede dem, er de løst fra gal tankegang, og det tar bare et øyeblikk før de er helbredet. Inntil det skjer, ser alle bønner og håndpåleggelse ut til å være forgjeves. Den største delen av kampen er vunnet når folk begynner å tro at det er Guds vilje at de skal være friske.

Bekjennelse:
Det er ikke Guds vilje at jeg skal være syk. Det er Guds vilje at jeg skal være frisk og hel.

uttdrag fra "Kenneth E . Hagin sin bok Helseføde"

No comments: