Monday, November 9, 2009

Thailand Dag 1 & 2

Jeg befinner meg nå i thailand, sammen med phillip, mamman og pappan min:P
Flyreisen tok 9,55 timer utrolig langt, men det var masse filmer vi kunne se.

I går så ble vi hentet på flyplassen av kameraten til pappa,"Arve", og kjørte hjem til Arve sitt hus i Lampaya. 
Der fikk vi deilig frokost, Egg og bacon med nydelige tomater:)
Så var vi der en stund, så sjekket vi inn på Båt hotellet klokken 10.00 som ligger 10 min fra Arve.. Det er jo litt spesielt å sove her på båten, et er gamle tre båter som var i bruk før.. mannen som eier dette stedet er søskenbarnet til Kongen i Thailand:P
Vi har badet i bassenget, og slappet av.. 

Nærmeste by heter Bang-Len... vi  var også på et lokalt floating market i går der vi kjøpte med oss masse mat til en båt tur på elven.

Klokken seks sovnet jeg, og sov til halv sju i dag!! 

Da fikk vi frokost på hotellet.. som jeg ikke likte!
klokken åtte dro vi til den allierte kirkegården, en turist attraktion.
Der ligger de døde solatene som bygde broen over kway.
Vi kjørte til stasjonen hvor vi skulle ta dødens jernbane.. vi skulle egentlig ta toget klokken  11, men det ble forsinket til klokken 12, så var det forsinket til ti på ett... så gikk det ti over halv ett... da kom meg og mamma akkurat tilbake så vi rakk det... Mens vi ventet på toget, fikk vi kjøpt masse swarowski perler!!=)låser og alt til perling:)

Hadde en kosli tur på toget, og spiste buffe nesten ved endestationen. 25 kr per pers kostet det:P det likte pappaen min!! 

Etterpå skulle vi til tiger tempelet. vi hadde betalt billetter og skulle til å gå inn, da vi ble stoppet av billett kontrollanten som sa at vi ikke kunne gå inn for meg og mamma hadde kort shorts og singlet, og noen av de andre hadde singlet:( så vi kjørte hjemover igjen da kona til arve sa at vi kunne kjøre innom ett vannfall. det er jeg glad vi gjorde for det var så fint der.. utrolig deilig med litt nedkjøling denne dagen!!! 

JA det var en liten oppdatering, nå skal jeg legge meg.. forresten frityrstekt banan skiver er kjempe godt.





No comments: